19 oktober 2022
17

Zo zet je een sociale media campagne op

pr bureau betekenis

Resultaat uit je socialmediamarketing halen is ontzettend lastig, maar het is toch even belangrijk als het goed doen van belastingaangifte. Bij je concurrent lijkt alles heel soepel te gaan, terwijl jij moet ploeteren om die volgers en likes te krijgen. Sommige mensen raadplegen een marketingbureau of een pr bureau met betekenis. In dit artikel ga ik je in 5 stappen leren hoe je een succesvolle socialmedia campagne opzet.

Maak duidelijk wat je wilt

Allereerst is het van belang om precies te weten wat je wilt bereiken. Dit komt, omdat je anders niet iets hebt waar je naartoe kunt streven. Een duidelijk doel is dus een must. Het kunnen zaken zijn zoals:

  • Het verhogen van je naamsbekendheid
  • Meer interactie creëren op je socialmediakanalen
  • Het aantrekken van meer volgers
  • Meer conversie draaien via je socialmediakanalen

Zorg ervoor dat je haalbare doelen kiest en kijk daar dan ook met een kritische en eerlijke blik naar. Start met een bepaalt tijdstip in de toekomst en bepaal voor jezelf wat je dan bereikt wilt hebben.

Welke doelgroep wil je bereiken?

Via social media is het ontzettend makkelijk om een doelgroep te targetten op basis van zaken zoals: werk, interesses, activiteiten, locaties en ga zo maar door. Het is dus belangrijk om je doelgroep goed te kennen. Wanneer jij een businessplan hebt geschreven heb je ook je doelgroep goed in kaart gebracht met de kenmerken. En misschien heb je wel meerdere doelgroepen.

Maak voor iedere doelgroep een persona en maak deze vervolgens compleet!

Waar bevinden je doelgroepen zich

De derde stap is om te kijken waar jouw doelgroep zich voornamelijk bevindt. Focus jij je op jongere mensen, dan kun je beter kiezen voor Instagram en ondernemers zitten meer op LinkedIn. Weet dus waarop jouw doelgroepen actief zijn. Probeer hoogstens te beginnen met twee socialmediakanalen, maar het liefst met een. Zodra dit goed loopt kun je nog altijd uitbreiden.

De content

Zonder een goed en duidelijk plan weet je moeilijk om steeds weer nieuwe berichten te schrijven en te plaatsen. Je moet dan echt iedere keer gaan bedenken wat je gaat schrijven. Met een goede brainstormsessie zal dit probleem verdwijnen. Wat wil jij delen met je doelgroep en welke boodschap wil je overdragen. Denk hier een keer over na iedere 3 maanden, schrijf een campagneplan en maak alle content en plan deze in. Op deze maner hoef je hier twee maanden niet meer na om te kijken!

Wanneer?

Wanneer je dit doet hebben eigenlijk net al besproken. Maak het campagneplan wat we net hebben besproken. Schrijf op wat je wilt gaan doen, welke kanalen je gaat gebruiken en voor welke doelgroep. Op deze manier weet je wanneer de deadlines zijn. Maak een bestandje waar je deze planningen goed in bij kunt houden.

Dit waren ze dan, de stappen die jij kunnen helpen met het opzetten van een socialmedia campagne. Ik hoop dat je er iets aan hebt en geef het eens een kans! Bedrijfsreviews zijn ook erg belangrijk. Wil je hier meer over lezen? Dan kun je het volgende artikel lezen over de optimale bedrijfsreviews.

Lees ook:  8 kwaliteiten van een goede webdesigner

Recent

Hollandse spellen tijdens een verjaardag

27 oktober 2022

Weg met de sleur in je relatie!

24 oktober 2022

Kleurrijk wonen: zo tover jij je interieur om in een paradijs vol kleuren

11 oktober 2022

Alles over de kleine ondernemersregeling

11 oktober 2022

Wat een slechte nachtrust met je lichaam kan doen

25 september 2022

Meer in deze categorie

8 kwaliteiten van een goede webdesigner

Hoe ver is de ontwikkeling van de Metaverse in Nederland?

,

Dit verandert er aan F1 kijken door Viaplay Nederland

,

Heel Nederland aan het glasvezel

© Copyright StudioKlomp 2022
hello world!
home