17 januari 2022
950

Dit verandert er aan F1 kijken door Viaplay Nederland

Viaplay Nederland

Vanaf 2022 zijn de televisierechten van de formule 1 niet meer in handen van Ziggo sport. Een nieuwe speler komt op de markt in de vorm van Viaplay Nederland. Zij gaan in ieder geval de komende jaren exclusief alle races uitzenden op hen zenders. Wat verandert er hierdoor precies voor de F1 kijker in Nederland?

Hoeveel kost Viaplay Nederland?

Waar Ziggo sport voor de eigen Ziggo abonnees gratis was te bekijken, is Viaplay een aparte sportzender die een apart abonnement voor iedereen zal vereisen. De Viaplay kosten gaan neerkomen op €13,99 per maand. Hiermee krijg je dan alle sessies van de trainingen tot aan de hoofdrace te zien. Overigens krijg je zo ook toegang tot alle andere sporten waarvan Viaplay de rechten bezit, zoals o.a. Darts en de Premier League. In toekomst zijn er wellicht ook cabaretvoorstellingen te zien. De Tour de France blijft nog bij de NOS en is niet via Viaplay te zien. Vooralsnog zijn er geen individuele pakketten die worden aangeboden. Je neemt dus een abonnement voor alles wat ze aanbieden in één pakket samen.

Nieuwe commentatoren en presentatoren

De bekende namen die al jaren aan de F1 in Nederland verbonden zijn, worden vervangen bij Viaplay Nederland. Olav Mol doet niet meer het wedstrijd commentaar en wordt vervangen door Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk. Valkenburg deed eerder commentaar voor autosport bij RTL en Eurosport en zal de plek van hoofdcommentator innemen. Heemskerk, die ook zelf coureur is geweest, zal de co-commentator zijn. Ook pitreporter Jack Plooij gaat niet mee. Op zijn plaatst komt nu Stéphane Kox. Zelf ook racer en dochter van coureur Peter Kox. 
In de studio wordt ex- NOS presentatrice Amber Brantsen neergezet voor o.a. de voor en nabeschouwingen.

Internationale analisten

Als internationale speler heeft Viaplay ook ingezet om bekende namen in de Formule 1 van buiten Nederland te verbinden aan het platform. Zo zullen oud F1-coureurs David Coulthard en Mika Häkkinen zich beschikbaar stellen om analyses te leveren aan Viaplay Nederland. Hiervoor zullen ze veelal op de race locatie zelf aanwezig zijn om daar verslag uitbrengen.

Lees ook:  De drankcultuur van Nederland

Recent

De geschiedenis van het Nederlandse voetbal

17 februari 2025

Hoe kies je het perfecte trouwpak in elk seizoen?

21 januari 2025

Een professionele online aanwezigheid creëren

15 januari 2025

Hoe je een uitnodigende eetruimte inricht

23 december 2024

Waarom Belgisch bier dé smaakmaker is op Nederlandse tafels

20 december 2024

Meer in deze categorie

Een professionele online aanwezigheid creëren

Waarom Belgisch bier dé smaakmaker is op Nederlandse tafels

Toekomstbestendigheid binnen online marketing

Hoe je de perfecte Instagram-feed creëert

© Copyright StudioKlomp 2025
hello world!
home